eFAKTURA
1. Co to jest eFAKTURA i jak sprawdzić autentyczność otrzymanej eFAKTURY?
eFAKTURA to elektroniczny dokument mający taką samą wartość prawną jak tradycyjna faktura papierowa. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu oraz program do odczytywania plików PDF (np. bezpłatna aplikacja Acrobat Reader) i można ją odczytać z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki eFAKTURZE oszczędzasz czas, unikasz opóźnień w otrzymaniu korespondencji, lepiej planujesz swoje wydatki i dbasz o środowisko. Każda eFAKTURA posiada bezpieczny podpis elektroniczny i znacznik czasu, dzięki czemu zawsze można sprawdzić autentyczność dokumentu. W tym celu wystarczy skorzystać z bezpłatnej usługi weryfikacji za pośrednictwem portalu WebNotarius.
UWAGA! Usługa eFAKTURA jest wyłącznie dla klientów posiadających podpisaną z nami umowę na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków.
2. Jak uruchomić eFAKTURĘ?
- W przypadku gdy posiadasz konto w Internetowym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) - Zaloguj się w eBOK/ W przypadku gdy nie posiadasz konta w Internetowym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) - Zarejestruj się w eBOK.
- Zapoznaj się z treścią Regulamin eFAKTUR i kliknij Akceptuję regulamin.
- Wypełnij i prześlij za pośrednictwem eBOK formularz Akceptacji wystawiania i przesyłania faktur, korekt faktur oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej z wykorzystaniem zgłoszenia Chcę otrzymywać efaktury znajdującego się w zakładce KORESPONDENCJA/DODAJ ZGŁOSZENIE
albo
pobierz, wydrukuj, wypełnij formularz Akceptacji wystawiania i przesyłania faktur, korekt faktur oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej, a następnie dostarcz do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, adres znajdziesz w zakładce Kontakt - z dopiskiem: eFAKTURA.
- Plik PDF, 158 KB,
- Plik interaktywny - WORD, 52 KB.
UWAGA! Po uruchomieniu usługi eFAKTURA na podany adres e-mail będą wysyłane powiadomienia o wystawieniu nowej faktury elektronicznej wraz z plikiem przedmiotowej faktury elektronicznej.
UWAGA! Rejestracja w eBOK nie jest jednoznaczna z otrzymywaniem eFAKTUR. Usługę eFAKTUR należy aktywować po zarejestrowaniu się w eBOK zgodnie z powyższymi wytycznymi.
3. Jak zgłosić zmianę adresu e-mail, na który dostarczana jest eFAKTURA?
- Zaloguj się w eBOK.
- Wypełnij i prześlij za pośrednictwem eBOK formularz Zmiany adresu e-mail do efaktur z wykorzystaniem zgłoszenia Chcę zmienić adres e-mail do efaktur znajdującego się w zakładce KORESPONDENCJA/DODAJ ZGŁOSZENIE
albo
pobierz, wydrukuj, wypełnij formularz Zmiany adresu e-mail do efaktur, a następnie dostarcz do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, adres znajdziesz w zakładce Kontakt - z dopiskiem: eFAKTURA.
- Plik PDF, 90 KB,
- Plik interaktywny - WORD, 35 KB.
4. Jak zrezygnować z eFAKTURY?
- Zaloguj się w eBOK.
- Wypełnij i prześlij za pośrednictwem eBOK formularz Wycofania akceptacji wystawiania i przesyłania faktur, korekt faktur oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej z wykorzystaniem zgłoszenia Chcę zrezygnować z efaktur znajdującego się w zakładce KORESPONDENCJA/DODAJ ZGŁOSZENIE
albo
pobierz, wydrukuj, wypełnij formularz Wycofania akceptacji wystawiania i przesyłania faktur, korekt faktur oraz duplikatów faktur w formie elektronicznej, a następnie dostarcz do Działu Obsługi Klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, adres znajdziesz w zakładce Kontakt - z dopiskiem: eFAKTURA.
- Plik PDF, 89 KB,
- Plik interaktywny - WORD, 34 KB.